
2007-2010
Avaus grundades 2007 som en konsultbyrå för strategi och affärsverksamhet. Företagets medgrundare var Harri Roschier, Kim Weckström, JP Virtanen och Tom Nickels som hade en gemensam bakgrund på Satama Interactive, en av den tidens ledande digitala byråer i Europa. Under denna period etablerades verksamheten och företaget ökade sin kompetens inom digital marknadsföring och teknologitjänster.

2011-2012
Avaus inriktade sig på branschförändrande företagsteknologi och integrerade expertkunskaper om mobilteknologi och dataanalyser i sina tjänster. I Polens teknologicentrum i Wrocław grundade man en egen teknologinhet, med vars hjälp vi snabbt lyckades öka företagets teknologi- och designkompetens. År 2012 stod teknologi- och konsulttjänsterna för 73 procent av vår omsättning och digital marknadsföring för 27 procent.

2013-2014
År 2013 fick Avaus en ny vd, Tom Jacobsson. Affärsverksamheten delades i två organisationer under samma varumärke. Avaus Consulting inriktade sig på konsulttjänster inom digital affärsverksamhet och tjänstedesign, medan Avaus Marketing Innovations etablerade sig som leverantör av datastyrda, digitala marknadsföringstjänster. I augusti 2014 köptes Avaus Consulting upp av Siili Solutions och Avaus Marketing Innovations fortsatte förvalta varumärket Avaus under ledning av de ursprungliga grundarna.

2015
Nu lever vi i marknadsföringens nya guldålder. Teknologin omvandlar marknadsföringslandskapet och gör det till en ännu viktigare del av företagets affärsverksamhet inom alla områden, utan att göra avkall på kreativitet och innovationsförmåga.
Avaus är en unik marknadsföringsbyrå som lyckas kombinera nya marknadsföringsmodeller med digitala affärsverksamhetstjänster och kreativ designkompetens.
Du hittar mer information om oss på Wikipedia (på finska) på adressen : https://fi.wikipedia.org/wiki/Avaus_(yritys)

2016
År 2016 växer de största kundrelationerna förbi Avaus totala omsättning 2009.
Growth hacking-teamet tävlar med teknologiteamet om vem som växer snabbast. Avaus nya kreativa team tas snabbt upp på kortlistor i internationella tävlingar.
I november 2016 köper Avaus det svenska analys- och datahanteringsföretaget Actionbase. I slutet av 2016 har Avaus 150 anställda.
Marknadsföringsrevolutionen pågår för fullt. Avaus har vuxit till den största oberoende aktören inom datastyrd marknadsföring i Norden.
Du hittar mer information (på finska) om Avaus på Wikipedia på adressen: https://fi.wikipedia.org/wiki/Avaus_(yritys)