Asiakkuusindeksi 2017 -raportti

Fill the form to download the material

Asiakkuusindeksi on Suomen kattavin vuosittainen tutkimus suomalaisten yritysten asiakaskokemuksesta ja asiakasuskollisuudesta. Tämän vuoden tutkimuksessa asiakaskokemus ja sitä mittaava indeksi on nostettu tutkimuksen asiakasuskollisuutta mittaavan asiakkuusindeksin rinnalle.

Tutkimuksessa tarkastellaan eri toimialoilla toimivien suomalaisten yritysten asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta. Näitä tutkitaan kahden pääindeksin avulla. Kumpikin pääindeksi koostuu kolmesta alaindeksistä joita mitataan tarkkaan määritetyillä kysymyksillä. Alaindeksien suunnittelussa on sovellettu amerikkalaista CustomerThink-tutkimusta.

Vastausdata on kerätty kesäkuun 2017 aikana yhteistyössä markkinatutkimusyritys Nordstatin kanssa. Vastaajat valitsivat yrityksiä joiden kanssa he olivat olleet tekemisissä viimeisimmän vuoden aikana ja vastasivat näitä yrityksiä koskeviin kysymyksiin. Vastausten perusteella saatiin vertailukelpoista dataa eri yrityksistä jonka avulla tutkimuksen pääindeksit mitattiin.

Tämä on maksuton Asiakkuusindeksi 2017 raportti. Tutkimuksessa mukana olevista toimialoista on tilattavissa toimialakohtainen erikoisraportti jossa tutkitaan tarkemmin yksittäisen toimialan tuloksia. Toimialakohtainen raportti on tilattavissa täältä.

 

Tilaa uutiskirje

Uutiskirjeemme kertoo markkinoinnin trendit ja tuoreimmat ilmiöt sekä B2C-, että B2B-näkökulmasta. Saat asiantuntijoidemme näkemykset ajankohtaisista aiheista sekä kutsut tapahtumiimme suoraan sähköpostiisi joka kuukausi.