Maailman ensimmäinen katsojan ohittava preroll-mainos toi Avaukselle kultaa Grand Onessa

Suomen lasten ja nuorten säätiölle tehty  #lupaankuunnella – kampanja toi Avaus Marketing Innovationsille voiton digitaalisen median Grand One -kilpailun “Paras verkkokampanja” – sarjassa. Kampanjassa käytettiin Lasten ja nuorten säätiön piirissä olevien nuorten aitoja tarinoita.

Suomessa syrjäytyy vuosittain lukemattomia nuoria. He eivät kuitenkaan ole kasvoton ja äänetön massa. Syrjäytymisilmiö koostuukin lukemattomista, yksilöllisistä tarinoista ja ihmiskohtaloista.

Syntyi idea Youtubeen tehtävästä preroll-mainoksesta, joka ensimmäistä kertaa historiassa ohittaisi eli “skippaisi” katsojansa. Näin todennettiin symbolisesti ohittamisesta syntyvä oravanpyörä ja mekanismi, jolla nuoret sivuutetaan yhteiskunnassa. Tehtiin lupaus: #lupaankuunnella.

 

”Tämä oli sydämellä tehty työ jolla oli vahva ja koskettava sanoma. Asiakkaamme luotti täysin tiimiimme ja ideaan”, kommentoi Avaukseen juuri nimitetty luovan tiimin johtaja Mira Träskelin Grand One Gaalassa.

Tiimissä olivat mukana Lasten ja nuorten säätiön toiminnanjohtaja Tuula Colliander, Avauksen luova johtaja Jyrki Poutanen, AD Tuukka Paikkari, copywriterit Tiina Kaakkunen ja Joonas Kuisma, motion designer Maarit Pohjanpalo, graafikko Heini Ruuskanen ja strategi Mia Luostarinen. Tuotantoyhtiönä toimi Otto Tuotanto.

 

Kampanjan esittely Youtubessa:

 

 

LISÄTIEDOT:

 

Mira Träskelin, Head of Content and Creative, Avaus mira.traskelin@avaus.fi, 050-407 9490.

Tuula Colliander, Lasten ja nuorten säätiö, toiminnanjohtaja, tuula.colliander@nuori.fi, 040-575 3626.

 

Suomen Lasten ja nuorten säätiö perustettiin huhtikuussa 2001. Suomesta puuttui yritysten kanssa yhteistyössä toimiva, ennaltaehkäisevää nuorisotyötä tekevä järjestö. Takana oli myös huoli lasten ja nuorten tulevaisuudesta. Perustamisessa olivat ministeri Pär Stenbäckin ja Heikki Järvenpään ohella mukana myös Suomen Lions-liitto, Folkhälsan ja Suomen Itsenäisyysrahasto / Aseman lapset ry. Suomi oli Pohjoismaista ensimmäinen, jonne perustettiin International Youth Foundationin verkostoon kuuluva kansallinen säätiö.

Avaus Marketing Innovations on erikoistunut monikanavaisen markkinoinnin luoviin sisältöihin sekä data-, analytiikka- ja teknologiaratkaisuihin. Yhtiöllä on 150 työntekijää Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa.

 

Tilaa uutiskirje

Uutiskirjeemme kertoo markkinoinnin trendit ja tuoreimmat ilmiöt sekä B2C-, että B2B-näkökulmasta. Saat asiantuntijoidemme näkemykset ajankohtaisista aiheista sekä kutsut tapahtumiimme suoraan sähköpostiisi joka kuukausi.