Wanted: Modernin markkinoinnin moniosaaja! – Monet kasvuyritykset etsivät kykyjä ulkomailta

AMI_Blogi_Headerkuva_03

Markkinoinnin uusista ammattilaisista on nyt huutava pula Suomessa. Markkinoinnin data- ja teknologia- intensiivisuuden kasvun myötä, moni yritys etsii itselleen uusia markkinoinnin moniosaaja. Työpaikkailmoituksissa kaivataan kasvuhakkeria, Digital Content Marketing Specialistia, Marketing Developeria tai Copywriter-AD-tuplaosaajaa. Suosittuja nimikkeitä tuntuvat ilmoitusten perusteella olevan myös nämä: Senior Online Manager, Digital Marketing Specialist, Digital Planner ja Analyst.

 

Vaikka hakijoiden määrä olisi suuri, oikealla ja riittävän monipuolisella osaamisella varustettuja ei tunnu löytyvän. Käy myös niin, että työmahdollisuuksia roikotetaan netissä kuukausia, mutta hakemuksia tule sisään vain muutama. Keinoista ei ainakaan ole puutetta: HR:llä on käytössä laaja uusi rekrypalveluvalikoima: LinkedIn, SOME ja kymmenet erikoistuneet rekrysaitit. Siltikin, profiiliin sopivien moniosaamisen ja rekrytarpeen kohtaaminen tuntuu käyvän vain harvisemmaksi. Pelottaako hakijoita kasvuyritysten yrittäjähenkinen kulttuuri – nopea tempo, oma-aloitteisuus, ketterät toimenpiteet ja jatkuva muutos?

 

Moni kasvuyritys joutuu nyt hakemaan ammattitaitoa maan rajojen ulkopuolelta tai siirtää toimintojaan Suomesta. Kun haut ulotetaan muihin Euroopan maihin, sekä hakijoiden määrä että laatu on toista luokkaa. Moni kasvuyritys hankkii nyt uutta teknologiaosaamista Venäjältä, Romaniasta, Puolasta ja Serbiasta.

 

Korkeakoulun penkiltä ei vielä markkinoinnin moniosaamista löydy. Se opitaan tänään markkinointiaan uudistaneissa edelläkävijäyrityksissä, tai uuden tyyppisissä markkinoinnin pavelutuottajlla. Mutta ilman markkinoinnin opetuksen sisällön nopeaa muutosta emme ratkaise kotimaista osaamispulaamme.

 

Avaus Marketing Innovationsia tämä koskettaa syvästi. Aiomme kansainvälistyä, mutta tarvitsemme joka kuukausi uusia työtekijöitä Suomessa. Haemme jatkuvasti markkinointi-analytiikan, älykkään sisältömarkkinoinnin, mainonnan ja asiakkuusmarkkinoinnin moniosaajia. Meitä oli keväällä 2014 35 ja
nyt jo lähes 70.

 

Jos itse katsot olevasi moniosaaja ja tulevaisuuden markkinointi kiinnostaa, laita hakemus tulemaan osoitteeseen rekry@avausmarketing.fi. Tiedät varmasti, mitä ominaisuuksia siinä kannattaa korostaa.

 

Kiinnostuitko? Kysy lisää: