Tumanoff Datajohtajaksi Avaukselle

tumanoff_018

Harri Tumanoff aloitti tällä viikolla Avaus Marketing Innovationsin Datastrategioista vastaavana johtajana. Tumanoffin tehtävänä on kehittää Avauksen dataan liittyvää tarjoamaa ja toimia neuvonantajana isoille asiakkaille. Tumanoff siirtyy Avaukselle Stockmannilta, jossa hän vastasi analytiikkatiimin vetämisestä ja kohdennetun markkinoinnin dataekosysteemin rakentamisesta.

Markkinointidatan hallinta ja siihen liittyvät teknologiat ovat Avauksen nopeasti kasvava liiketoiminta-alue.

– Personoitu asiakaskokemus on Avauksen asiakkaille keskeisin väline brandin rakentamiseen ja myynnin kasvuun. Sen tuottaminen edellyttää nykyistä parempia ratkaisuja datan keräämiseen ja hyödyntämiseen, sanoo Tumanoff. Samalla yrityksiltä vaaditaan vahva kannanotto kuluttajien yksityisyyden suojaan ja luottamuksen rakentamiseen.

– Keino-äly tarjoaa markkinoijalle lähes rajattomat mahdollisuudet tarjota asiakkaan tilanteeseen personoitua palvelua ja sisältöä, sanoo Avauksen Partneri Tom Nickels. Keino-älyn ja datan kantamina kansainväliset digitaaliset palvelut vyöryvät myös Suomen markkinoilla. Tähän suomalaisten yritysten on vastattava, sanoo Nickels.

Tumanoff näkee Avauksen olevan data-ohjatun markkinoinnin markkinajohtaja Pohjoismaissa. – Olen asiakkaan puolella nähnyt monia markkinointi- ja teknologiatoimijoita. Avaus on kansainvälisesti alan kärjen tuntumassa.

Ennen Stockmannia Tumanoff toimi mm. TBWA\Helsingin strategiajohtajana, Postin analytiikkajohtajana ja Finnairin analytiikkona.

Avaus Marketing Innovations on erikoistunut monikanavaisen markkinoinnin sisältö-, data- ja teknologiaratkaisuihin. Yhtiöllä on 125 työntekijää Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa.

Lisätietoja:
Tom Nickels
Partner, Co-founder
Avaus Marketing Innovations
040 544 3348, tom.nickels@avaus.fi

Harri Tumanoff
Chief Data Strategist
Avaus Marketing Innovations
050 5631897, harri.tumanoff@avaus.fi