Nordiska Avaus dubbelfinalist i Marketo Revvie Awards

Den snabbt växande nordiska marknadsföringsbyrån Avaus Marketing Innovations är nominerad i två kategorier på Marketo Revvie Awards, “Digital Service provider of the Year”, och “The Bridge Builder” tillsammans med sin kund Wärtsilä. Marketo är den globalt ledande marknadsföringsplattformen inom B2B. Revvie Awards delas ut varje år och är en höjdpunkt för digitala B2B marknadsförare.

 

Avaus, som har sina rötter i Finland, har snabbt vuxit till att bli en ledande byrå inom datadriven och automatiserad marknadsföring i Norden. Under de senaste två åren har tillväxten inom B2B tjänsterna varit speciellt snabb. “Finalplatsen är ett erkännade att vi snabbt lyckats modernisera marknadsföringen för flera globala industriföretag i Norden”, säger Emma Storbacka, Head of B2B på Avaus.

 

Storbacka fortsätter med att berätta att tiden är förbi då enbart konsumentföretag var intresseraMarketo Revviesde av att nyttja data och sofistikerad teknologi i sin marknadsföring.

Numera söker även Industriella tillverkare konkurrensfördelar i kundgränssnittet. Det gäller att identifiera leads i ett tidigare skede och ge dem bättre service hela vägen genom beslutsprocessen.

– Till och med när det kommer till komplexa affärer i mångmiljonklassen har marknad och sälj nytta av att effektivt följa med kundernas digitalakroppspråk, säger Storbacka och gläder sig över att Avaus under de senaste två åren fått ett rekordantal nya B2B kunder. Avaus kund Wärtsilä Energy Solutions är också nominerade i Marketo Revvies, för det innovativa tillvägagångssättet som Wärtsilä har introducerat på flera av sina tillväxtmarknader.

 

Avaus ingick partnerskap med Marketo år 2012 och är den mest erfarna implementationspartnern i norra Europa.

Vinnaren av Marketo Revvie Awards tillkännages under Marketo Summit, den 9-12 Maj i Las Vegas.

För mer information:

Emma Storbacka
emma.storbacka@avaus.se

 

Besök också: http://www.avaus.fi och https://events.marketo.com/summit/2016/awards/