Avaus kortfilm “The Choice” finalist på New York Festivals

AVAUS_the_choice

Avaus kortfilm The Choice är gick till finalen i den prestigefyllda New York festivals.. The Choice deltar i serien för bästa TV & Film. Kortfilmen är gjord av Avaus och producerad av Lucy Love Stories.

Kortfilmen berättar om betydelsen av data i dagens marknadsföring. “Marknadsförare har slängt omkring sig ordet “kunddata” i alla tänkbara sammanhang under de senaste åren. Vi strävade till att hitta ett emotionellt och underhållande sätt att kommunicera ett abstrakt koncept. Vi ville att alla skulle förstå vad det egentligen är frågan om”, säger Jyri Poutanen, Avaus kreativa chef.

Tävligen ordnas för 57. gången. I år deltar bidrag från över 50 länder. The Choice tävlar i kategorin PR. Sammanlagt fyra nordiska bidrag är bland finalisterna – två från Sverige, ett från Finland och Norge, Bl.a. Volvo, Vodafone och BBC är bland finalisterna.

Idé och manus är av Poutanen, Tuukka Paikkari and Veera Häkkinen från Avaus och Rane Tiukkanen of Lucy Loves. Regissör var Tiukkanen och producent Mikko Räisänen.

Här kan du se “the Choice”:
https://www.youtube.com/watch?v=Ux2TrToialE

Alla finalister hittar du här:
http://www.newyorkfestivals.com/tvfilm/main.php?p=2,37

Tävlingen avgörs den 19. maris i Las Vegas