Suomalainen brändifilmi New York Festivalsien finalistiksi

choice

Markkinointitoimisto Avauksen lyhytelokuva The Choice on valittu New York Festivals World’s Best TV & Films -kilpailussa finalistien joukkoon. Mainoksen on suunnitellut Avaus ja tuottanut Lucy Loves Stories.

Kilpailu järjestetään 57. kertaa, ja sinne on tänä vuonna lähetetty töitä yli 50 maasta. PR-kategoriassa kilpaileva The Choice on ainoa koko New York Festivals World’s Best TV & Films -kilpailussa ehdolla oleva suomalaistyö. Finalistien joukosta löytyy myös muun muassa Volvolle Vodafonelle ja BBC:lle suunniteltuja töitä.

Lyhytelokuva konkretisoi asiakasdatan tärkeyden markkinoinnissa. “Asiaa on esitelty viime vuosina tuhansilla konsulttikalvoilla ympäri maailmaa. Halusimme löytää emotionaalisen ja viihdyttävän tavan kertoa tästä hyvin käsitteellisestä asiasta ja konkretisoida sen muotoon, joka on kenelle tahansa ymmärrettävä.” Kertoo Avauksen luova johtaja Jyrki Poutanen.

Filmin alkuperäisideasta ja käsikirjoituksesta ovat vastanneet Avauksen Jyrki Poutanen, Tuukka Paikkari ja Veera Häkkinen sekä Lucy Loves Storiesin Rane Tiukkanen. Ohjauksesta vastasi Rane Tiukkanen ja tuottajana toimi Mikko Räisänen.

The Choice on katsottavissa täällä:

https://www.youtube.com/watch?v=Ux2TrToialE

Kilpailun finalisteihin voi tutustua täällä:

http://www.newyorkfestivals.com/tvfilm/main.php?p=2,37

Palkinnot jaetaan Las Vegasissa 19. maaliskuuta.