Ohjelmallinen mainonta kasvoi yli 300% – Älykäs mainonta tuottaa enemmän vähemmällä

300_prosenttia

TNS Gallupin tutkimuksen mukaan mainostajien panostukset mediamainontaan laskivat jälleen viime vuonna. Tämä trendi on jatkunut jo muutaman vuoden ja panostusten laskua kuulee usein perusteltavan taloudellisilla suhdanteilla. Panostukset mediamainontaan ovat olleet jo muutaman vuoden laskussa, mutta tulosten ei tarvitse laskea. Täytyy vain allokoida uudelleen mediabudjetti sekä ottaa käyttöön älykkäämpiä mainonnan teknologioita.

 

Panostukset suuntautuvat entistä enemmän sähköiseen mainontaan, joka ensimmäistä kertaa oli yli puolet mediamainonnasta. Markkinoijat panostavat entistä enemmän omaan mediaan ja lisäksi ohjelmallinen media mahdollistaa mainonnan kohdentamisen yrityksen oman datan perusteella. IAB Finlandin mukaan panostukset kasvavatkin erityisen nopeasti ohjelmallinen ostamisen osalta, peräti yli 300%.

 

Mediapanostusten laskun ja budjettien tiukkuuden ei siis tarvitse tarkoittaa huonompia tuloksia. Päinvastoin, yleensä tuottavimmat ratkaisut syntyvät niukkuudesta. Toivottavasti tämä aika pakottaa meidät kaikki etsimään tarkimmat tavat kohdentaa mainontamme. Sellaiset, jotka kasvattavat myyntiä ja vähentävät investointeja turhiin mainosnäyttöihin. Me koemme tämän suureksi mahdollisuudeksi!

 

Kiinnostuitko? Kysy lisää: