Myy paperikone bannerilla

Newsletter_May_Kirjoitus_9_Blogikuva

Vaikka istun Helsingin Punavuoressa, vietän suuren osan ajastani Yhdysvaltain Texasissa. Autan nimittäin asiakastani myymään raskaita teollisuusratkaisuja potentiaalisille asiakkaille. Keinona on yrityskohtaisesti kohdennettu mainonta, joka näkyy pelkästään asiakkaan toivomille yrityksille juuri niillä sivustoilla, joilla näiden yritysten päätöksentekijät vierailevat.

Samojen silmäparien saavuttaminen perinteisen mediaostamisen keinoin olisi vaatinut paikallisten mediajulkaisujen laajamittaisen vuoraamisen ja tuhansia väärinkohdistettuja mainosnäyttöjä. Nyt selvisimme murto-osalla kustannuksista, tiesimme mitkä yritykset reagoivat mainontaamme ja asiakkaamme pystyi hyödyntämään tätä tietoa jatkotoimenpiteissään.

Koska jokainen näyttökerta maksaa, tarkkaan kohdennettu mainonta on myös kustannussäästö. Mainonnan näyttäminen kaikille verkkomedian vierailijoille on turhaa, jos vain 2% kävijöistä on potentiaalisia asiakkaitasi.

Jos työskentelet yrityksesi myynnissä tai markkinoinnissa, osaat varmasti luetella yrityksesi tärkeimmät asiakkaat sekä ne yritykset, jotka haluaisit asiakkaaksi. Nyt kun haluamiesi yritysten huomio voidaan varmistaa, voit lähestyä niitä esimerkiksi seuraavissa päätöksentekoprosessin vaiheissa:

Herätä kiinnostus: Vaikka sinä tiedät heidät, he eivät välttämättä tiedä sinua, tai ovat unohtaneet.

Pysy mielessä: B2B-puolella myyntiprosessit saattavat kestää jopa vuoden. Ihmisen muisti taas on lyhyt. Siksi on tärkeää viestiä kohdeyrityksillesi koko prosessin ajan.

Vakuuta: Olet tavannut yrityksen edustajan jo muutaman kerran ja myyntiprosessi sujuu melko hyvin. Usein päätöksen tekee kuitenkin enemmän kuin yksi henkilö ja muiden henkilöiden informointi jää helposti yhteyshenkilösi vastuulle. Kohdennetulla mainonnalla saat kiinni myös muut yrityksen edustajat.

Myy lisää: Äärimmäisyyksiin yksinkertaistettu esimerkki, mutta printterin ostaneelle henkilölle kannattaa varmaan yrittää myydä paperia.

Varsinkin uusasiakashankinnassa mainonnan tavoitteeksi ei ole relevanttia ottaa suoraan ostotapahtumaa, koska esimerkiksi paperikonetta ei osteta ensimmäisellä banneriklikkauksella. Mainoksesi voi kuitenkin herättää tavoittelemasi yrityksen edustajien mielenkiinnon, pitää sitä yllä ja vakuuttaa.

Ja kas, lopussa huomaat että saatat myyntiprosessin menestyksekkäästi maaliin.

Myyntiprosessin, joka alkoi paperikonebanneria klikkaamalla.

Kiinnostuitko? Ota yhteys: