Kevään kuumimmat kasvuhakkerivinkit, ole hyvä!

Newsletter_April_Kirjoitus_6_Blogikuva

Varustaudu kevääseen näillä lumet sulattavilla kasvuhakkeritiimimme vinkeillä:

 

1. Klikkauksen jälkeen on elämää
Tuottaessasi sisältöä sähköpostiin, muista huomioida mitä tapahtuu klikkauksen jälkeen. On tärkeää, että sähköpostisi tavoittaa oikean kohderyhmän ja aktivoi, mutta usein asiakas vain ohjataan eteenpäin staattiselle laskeutumissivulle. Tuloksia mitattaessa ota huomioon mitä asiakkaat ovat tehneet verkossa klikkauksen jälkeen.

Sähköpostin ensimmäisen klikkauksen tulee olla vain polun alku. Ajattele, suunnittele ja toteuta koko polku asiakaslähtöisesti. Sähköpostiasi klikkaava ihminen on joku, joka on kiinnostunut viestisi sisällöstä. Verkossa voit tunnistaa kyseisen klikkaajan ja tehdä myös laskeutumissivusta kiinnostavan personoimalla sen sisältöä.

 

2. Kaiken takana on asiakas
Massasta erottuminen on kovaa kilpailua, jossa parasta dopingia on asiakaslähtöisyys. Ottamalla huomioon kohderyhmän ja vastaanottajan yksilönä erotut joukosta. Huomioi asiakas personoimalla sähköpostisi sisältöä otsikosta laskeutumissivuihin.

Psssst!
Teimme juuri vertailun yli 100 miljoonan uutiskirjeen ja kampanjasähköpostin klikkausprosentteihin: Personoitujen uutiskirjeiden klikkausprosentit olivat 10 % korkeampia kuin staattista sisältöä sisältävien sähköpostien.

 

3. Uskalla kokeilla
Silloin kun kaikki tuntuu turvalliselta ja meno on tasaista, kannattaa heiluttaa venettä. Kokeilemalla rohkeasti uusia ideoita ja A/B-testaamalla eri sisältöjä eri kohderyhmille saat tuloksia aikaan.

 

4. Ota opiksesi ja opeta muita
On tärkeää, että koko tiimi toimii samojen tavoitteiden eteen. Miettikää yhdessä, mitkä nämä tavoitteet ovat ja määritelkää mitattavat KPI-luvut. Lukujen ja trendien kautta voidaan mitata tulosta, ja jatkuvalla mittauksella opit tuntemaan asiakkaasi. Jokainen menestystarina ja jokainen epäonnistuminen ovat arvokkaita. Kerää dataa, ota opiksesi ja jaa kokemuksia myös muille organisaatiossasi. Monikanavaisissa ympäristöissä jokaisen kanavan kautta saatuja oppeja voidaan käyttää hyödyksi myös muissa kanavissa.

 

Ketä ovat Avauksen Kasvuhakkerit?
Avauksen Kasvuhakkerit jakavat parhaita asiakkuusmarkkinoinnin käytäntöjään ja pyrkivät lisäämään tietoisuutta siitä, miten asiakaslähtöistä ja tuloksekasta viestintää kannattaa toteuttaa digitaalisissa kanavissa. Julkaisemme joka kuukausi uuden vinkin, jossa käsittelemme erilaisia ilmiöitä ja aiheita joiden parissa teemme päivittäin töitä.