Kasvu jatkuu – Avaus palkkaa 20 keväällä

Newsletter_May_Kirjoitus_2_Blogikuva

Jyrki_pieni

 

Markkinoinnin ja mainonnan teknologiaratkaisuja ja luovia sisältöjä tarjoava Avaus Marketing Innovations Oy paransi tulosta ja kasvatti liikevaihtoaan 26 prosenttia vuonna 2015. Kansainvälistyvä Avaus teki 8,1 miljoonan euron liikevaihdolla lähes 900 tuhannen euron käyttökatteen (EBITDA).

Avauksen kasvua vauhditti viimeisellä neljänneksellä Ruotsin ja Puolan liiketoimintojen ripeä käynnistys, sekä uudet teolliset asiakkuudet. Avauksen BtoB liiketoiminnasta vastaava Emma Storbacka on erityisen iloinen Avauksen teollisista asiakkuuksista, jotka nyt muodostavat puolet kaikista asiakkuuksista.

–Wärtsilä ja Kemira ovat hyviä esimerkkejä sellaisista teollisuusyrityksistä, jotka uskovat globaalin digitaalisen markkinoinnin voimaan ja ovat valmiita investoimaan sen mukaan, sanoo Storbacka.

–Ensin investoidaan teknologiaan ja analytiikkaan, sen jälkeen paukkuja laitetaan uudenlaiseen luovaan sisältöön, sanoo Avauksen luova johtaja Jyrki Poutanen. Erottuvien konseptien, datan ja teknologian yhdistämisessä piilee Avauksen osaamisen ydin. –Moni markkinoija pomppii yhdellä jalalla, me haluamme auttaa heitä juoksemaan kolmella, sanoo Poutanen.

Puolan ja Ruotsin liiketoiminnot saivat Avauksen operatiivisen johtajan Tuomo Räsäsen mukaan lentävän lähdön. Avauksen kansainvälistymisen ajoitus meni “nappiin”.

– Saimme koneiston rakennettua juuri kun kymmenkunta uutta asiakkuutta lähtivät käyntiin syksyllä, sanoo Räsänen, jonka mukaan kasvun odotetaan jatkuvan ripeänä vuonna 2016. Yritys hakee palvelukseensa ainakin 20 henkilöä Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa. Vuonna 2015 henkilökunta kasvoi 62 henkilöstä 90 henkilöön, joista 15 työskentelivät ulkomailla.

 

Lisätietoja:
Tuomo Räsänen
COO
Avaus
040-718 2840
tuomo.rasanen@avaus.fi