Hei proaktiivinen markkinoija, mitä sinun kristallipallosi kertoo asiakkaistasi?

Newsletter_May_Kirjoitus_4_Blogikuva

Proaktiivisena markkinoijana autat asiakasta löytämään juuri hänelle sopivat tuotteet ja palvelut, palvelet häntä sopivassa kanavassa, ennakoit tulevia tarpeita ja ostohetkiä. Modernina ammattilaisena ymmärrät, että markkinointi on ennen kaikkea palvelua.

Miten oikein teet sen? Minkälaista kristallipalloa käytät asiakkaan tulevaisuuden käyttäytymisen ennakointiin? Mikä softaversio kristallipallossasi on? Onko se mustatuntuu1995 vai hihastaravistus2014? Miten kristallipallosi on integroitu osaksi kohdennetun markkinoinnin prosesseja ja webin personointia? Miten muu organisaatio hyödyntää kristallipalloasi? Ketkä kaikki saavat katsella sitä?

Mikäli kristallipallosi ei taivu kaikkeen, ei hätää, me voimme päivittää sen helposti softaversioon EAA 2015 eli Ennakoiva Asiakasanalytiikka 2015. EAA 2015 perustuu tilastolliseen mallintamiseen hyödyntäen kaikkea asiakkaista kerättyä tietoa. Ideana on ennakoida kunkin asiakkaan tulevaa käyttäytymistä eli esimerkiksi sitä, kuinka kiinnostunut asiakas on tuotteesta A tai tuotteesta B. Tai, kuinka todennäköisesti asiakas on ostamassa tänä keväänä juuri tätä tuotetta. Tai, kuinka todennäköisesti hänestä tulee hyvä asiakas ja millä aikavälillä tai kuinka todennäköisesti hän peruu tilauksensa seuraavan 3 kuukauden sisällä.

EAA 2015 -palvelun käyttöönotto on helppoa ja helppoa. Toimiakseen saumattomasti se tarvitsee vain asiakaskäyttäytymisdataa ja selkeän business-tavoitteisiin liittyvän kysymyksen. Vastauksena jokaiselle asiakkaalle – tuhannelle tai miljoonalle – saadaan todennäköisyys käyttäytyä tietyllä tavalla tulevaisuudessa. Saadun vastauksen perusteella jokaisen asiakkaan asiakaskokemus räätälöityy juuri hänen tilanteensa mukaiseksi.

Ennakoiva asiakasanalytiikka selkeyttää markkinointia. Se kertoo tekijät, joiden perusteella asiakkaiden tulevaa käyttäytymistä ennakoidaan, minkälaiset asiakkaat ostavat, minkälaiset poistuvat ja paljon muuta.  Ei enää satunnaisia kohderyhmäpoimintoja vaan markkinointia, joka on relevanttia asiakkaalle – palvelua.

Kiinnostuitko? Ota yhteys: