Growth Hacker Insight: Mobile first!

AMI_kuvitus_B_08

 

Onko sähköpostikampanjoiden mobiilioptimoinnista oikeasti hyötyä? Avaus Marketing Innovationsin kasvuhakkerit tutkivat asiaa – Katso löydökset alta ja ota parhaat vinkit käyttöösi!

 

Mobiilikäytön ollessa räjähdysmäisessä kasvussa evoluutio pitää huolta siitä, että ihmisen silmät siirtyvät kohti leukaa, sormet ohenevat sukupolvi toisensa jälkeen, jotta niillä olisi helpompi käsitellä eri näyttökokoja ja “svaippailla”. Niin, elämässä ei enää käännetä uutta sivua vaan se svaipataan. Ennen kuin ihminen on täysin mobiilioptimoitunut olento, on kuitenkin edelleen tärkeää tuottaa sisältöä, joka on päätelaite-ystävällistä ja optimoitu erikokoisille näytöille. Mobile first ei ole enää vain muodikas ilmaisu, vaan täyttä totta – mobiiliystävälliset ratkaisut toimivat ja ovat ennen kaikkea käyttäjäystävällisiä. Kun sisältö on suunniteltu toimimaan eri päätelaitteilla, se myös aktivoi käyttäjiä.

 

Helmikuussa 2015 Avauksen Kasvuhakkerit vertailivat mobiilioptimoitujen ja optimoimattomien sähköpostien avaus- sekä klikkausprosentteja. Tutkimuksessa analysoitiin yli 100 miljoonaa uutiskirje- ja kampanjasähköpostilähetystä. Mittarina käytettiin CTO-klikkausprosenttia (klikkaajien suhde lähetettyihin viesteihin) sekä CTR-reagointiprosenttia (klikkaajien suhde viestien avaajiin).

 

Totta se on! Mobiilioptimoiduissa viesteissä on yli 13% parempi klikkausprosentti

Mobiilioptimoitujen sähköpostiviestien CTO oli yli 13 prosenttiyksikköä korkeampi ja CTR 8 prosenttiyksikköä korkeampi kuin optimoimattomien viestien. Tässä Avauksen Kasvuhakkerien pikavinkit mobiiliystävälliseen ja tehokkaaseen sähköpostiviestintään, ole hyvä:

 

Kasvuhakkereiden pikavinkit

  1. Käytä responsiivista html-koodia
  2. Muista testata sisältö eri päätelaitteella, selaimilla ja sähköpostiohjelmilla
  3. Pidä huolta, että fonttikoko on tarpeeksi iso, jotta teksti erottuu myös mobiilipäätteellä
  4. Mobiilissa (varsinkin gmail) otsikon jatkeeksi tuleva preview-teksti on tärkeä osa otsikkoa. Muista määrittää se myös html-koodissa. Näin saat mahdollisimman monen avaamaan kirjeesi.
  5. Käytä erottuvia CTA-elementtejä (CTA = Call to Action). Mobiilipäätteellä linkkejä pitää pystyä painamaan myös peukalolla!
  6. Älä käytä kuvia, jotka vievät liian paljon tilaa sähköpostiviestistäsi

 

Avauksen Kasvuhakkerit jakavat parhaita asiakkuusmarkkinoinnin käytäntöjään ja pyrkivät lisäämään  tietoisuutta siitä, miten asiakaslähtöistä ja tuloksekasta viestintää kannattaa toteuttaa digitaalisissa kanavissa. Julkaisemme joka kuukausi uuden vinkin, jossa käsittelemme erilaisia ilmiöitä ja aiheita joiden parissa teemme päivittäin töitä.

 

Kiinnostuitko? Kysy lisää: