Avaus ostaa ruotsalaisen analytiikka- ja data-asiantuntija Actionbasen – Tavoitteena markkinoinnin ÄO:n nostaminen

Tom Nickels, Managing Partner at Avaus and Actionbase CEO Mårten Tilosius - Nordic Champions of data-driven marketing Tom Nickels, Managing Partner at Avaus and Actionbase CEO Mårten Tilosius - Nordic Champions of data-driven marketing

Avaus Marketing Innovations laajentaa vuonna 2014 käynnistynyttä ja nopeasti kasvanutta Ruotsin liiketoimintaansa. Ostamalla ruotsalaisen Actionbase Ab:n Avaus vahvistaa johtavaa asemaansa Pohjoismaiden datavetoisessa markkinoinnissa.

Avauksen henkilöstö Ruotsissa nousee yrityskaupan myötä 40 henkilöön. Avaus-ryhmässä työskentelee kaupan jälkeen yhteensä 150 henkilöä.

Avaus panostaa markkinoinnin muutokseen tarjoamalla asiakkailleen yhdistelmää, joka sisältää analytiikkaa, markkinointiteknologiaa, sisällön kehittämistä, strategiaa, digitaalista mediaa ja kasvuhakkerointia.

Liiketoiminta perustuu asiakasdatan laajamittaiseen hyödyntämiseen ja sen kytkentään automatisoituihin markkinointiratkaisuihin. Tämä mahdollistaa yksittäisille kuluttajille ja teollisille ostajille suunnatut oikea-aikaiset tarjoukset ja palvelut. Personoitu palvelu parantaa asiakaskokemusta ja nostaa myyntiä.

– Keinoäly on markkinoinnin seuraava suuri trendi. Data- ja analytiikkatalo Actionbasen yhdistyminen Avaukseen antaa meille entistä paremmat edellytykset toimia asiakkaidemme markkinoinnin uudistajana ja tuloksentekokumppanina, sanoo Avauksen managing partner Tom Nickels.

Actionbase on erikoistunut datahallintaan, analytiikkaan ja asiakkuusstrategiaan. Yrityksellä on toimistot Tukholmassa ja Göteborgissa. Sillä on asiakkaita kaikissa Pohjoismaissa.

Actionbase ja Avaus ovat molemmat toimineet data- ja tulospohjaisen markkinoinnin muutoksen keskiössä. Investoinnit markkinoinnin teknologioihin ohjaavat kehitystä, ja Pohjoismaissa on vain kourallinen toimittajia, jotka pystyvät tarjoamaan kattavan palvelukokonaisuuden.

Actionbasen toimitusjohtaja Mårten Tilosius on tehnyt jo pitkään yhteistyötä Avauksen kanssa. Hän jakaa yrityksen vision datavetoisen markkinoinnin pohjoismaisesta mestarista.

– Yhdessä olemme vahvempi kumppani asiakkaillemme ja teknologiapartnereillemme. Työntekijämme saavat mahdollisuuden työskennellä Pohjoismaiden kaikkein jännittävimpien ja haastavimpien toimeksiantojen kanssa, hän sanoo.

Kyselyt:

Tom Nickels, 040 5443348, tom.nickels@avaus.fi

Avaus Marketing Innovations on digitaalisen markkinoinnin ja markkinointiteknologian pohjoismainen erikoisasiantuntija. Avaus auttaa asiakkaitaan parantamaan tulostaan yhdistämällä sisältöjä, analytiikkaa, teknologiaa, digitaalista mediaa ja kasvuhakkerointia. Tärkeimmät teknologiakumppanit ovat Adobe, Salesforce ja Marketo. Avauksella on 150 työntekijää Ruotsissa, Suomessa ja Puolassa. Ennustettu liikevaihto vuodelle 2016 on 13 miljoonaa euroa.