Avaus Marketing Innovations Mediainnovaatiokilpailun finaaliin

Media_innovaatio

AVAUS MARKETING INNOVATIONS OY LEHDISTÖTIEDOTE, 5.3.2015, JULKAISUVAPAA KLO 10:00

 

Liikenne- ja viestintäministeriön Mediainnovaatiokilpailu: Avauksen Asiakkuusmedia -konsepti finaalissa

Avaus Marketing Innovations Oy on valittu finalistiksi Liikenne- ja viestintäministeriön Mediainnovaatiokilpailuun. Kilpailun yrityssarjassa kilpaileva Avauksen Asiakkuusmedia -konsepti tarjoaa mediaratkaisun yrityksille ja julkisen palvelun toimijoille. Teknologia mahdollistaa yrityksille jatkuvan reaaliaikaisen yhteydenpidon heidän asiakkaisiinsa ja muihin sidosryhmiin. Asiakkuusmedia-konseptissa yhdistetään markkinoinnin automaatio- ja ohjelmallisen mainonnan teknologioita. Mediainnovaatiokilpailun voittaja valitaan finaalissa 10.3. Voittajat saavat rahapalkintoja yhteensä 220 000 euron edestä.

– Olemme kehittäneet ratkaisun, joka parantaa yritysten kilpailukykyä laajentamalla asiakkuusohjelmat kohdennettuun mainontaan, sanoo kilpailukonseptin kehittämisestä vastaava Jarno Toivonen Avaukselta. Toivosen mukaan suomalaiset yritykset tekevät nyt merkittäviä investointeja oman digitaalisen median kehittämiseen. – Avaus Asiakkuusmedia -konseptilla yritykset kykenevät hyödyntämään näitä investointeja entistä tehokkaammin yhdistämällä mediapanostukset ohjelmallisen mainonnan teknologioihin, sanoo Toivonen.

Avauksen Smart Advertising -yksikön tuotteistuksesta vastaava Erkko Simsiö on ilahtunut finaalipaikasta. Avauksella on pitkä kokemus datan ja markkinointiteknologioiden hyödyntämisestä asiakasviestinnässä. Simsiön mukaan Asiakkuusmedia -konseptilla yritykset pystyvät merkittävästi parantamaan asiakaskokemusta. – Asiakkaat pystytään kohtaamaan siellä missä he digitaalisessa maailmassa kulloinkin ovat ja heitä voidaan puhutella yksilöllisesti heidän tarpeisiinsa perustuen, sanoo Simsiö.

Avauksen Asiakkuusmedia -konsepti on Toivosen ja Simsiön mukaan teknistä rakentamista vaille valmis. Tarvittavat osateknologiat ovat olemassa. – Nyt pitää vain punoa koodit yhteen, sanoo Toivonen.

Liikenne- ja viestintäministeriön Mediainnovaatiokilpailun avulla halutaan vauhdittaa media-alan siirtymistä digiaikaan. Kilpailun tavoitteena on edistää alan rakennemuutosta ja tukea uusien, kilpailukykyisten sisältö-, palvelu- ja ratkaisukonseptien luomista ja kehittämistä digitaalisessa toimintaympäristössä.

 

Lisätietoja:

Jarno Toivonen
Senior Advisor, Adtech
Avaus Marketing Innovations
050 381 1860, jarno.toivonen@avausmarketing.fi
Erkko Simsiö
Senior Advisor, Media
Avaus Marketing Innovations
050 389 8736, erkko.simsio@avausmarketing.fi